Återbesök och en dalahäst

Fredag kväll.

I dag var det dags för återbesök på vårdcentralen för att få svar på proverna som togs för ca en månad sedan. Berättade om min ambulansfärd förra veckan också. Provsvaren visade att jag tydligen har en inflammatorisk sjukdom i tarmarna och att jag tydligen har haft det länge. Det kan vara det som orsakade nästan-tarmvredet förra veckan. Ska till endoskopienheten (tror jag det heter) på SöS i slutet av april för fortsatt undersökning. Tyvärr visade det sig att de ska både köra upp en kamera OCH ned i halsen. Jippie – INTE!!! De kommer nog att krävas både lugnande och smärtstillande om jag ska greja det.

I går fick vi reda på att dottern (och fyra klasskamrater) ska bo i familjer nu när de åker ned till Spanien. Tidigare var det sagt att de skulle bo på vandrarhem. Så i dag var det panikletande efter en passande svensk souvernirpresent till familjen dottern ska bo hos. Vi försökte få tag på en dalahäst. Det blev i alla fall en skål i form av en dalahäst.


Nu ska vi fylla den med Ahlgrens bilar och slå in den.

I helgen ska visst våren försöka övertyga vintern om att dra åt h*****e. Jag hoppas att den lyckas. För att uppmuntra den så kommer några bilder som jag tog på magnoliaknoppar på min fars magnolia. Knopparna är bara ett par centimeter men de ger hopp om vad som komma skall.


 

One thought on “Återbesök och en dalahäst

  1. Anki

    Men usch och fy! Du åker på båda undersökningarna. Jag misstänker att jag måste ta den första du nämnde också…efter gastron :-p Men nog sjutton ska vi fixa det, Bibbi. Vi får vräka i oss knark så vi ligger där och ”lallar” under tiden 😀
    Jag tycker det är en fin värdpresent…äkta svenskt och gott.
    Magnolia knopparna är så vackra i sin ”ungdom”

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

