Chokladkolatårta till slut

Det har varit en del att göra i dag. Dammsugningen klarade jag av i går kväll. Det började med att maken och jag handlade på Maxi och sedan i väg för att hämta tårtan till födelsedagsfikat för sonen som äntligen skulle bli av. Han fyllde år den 21 februari men det har varit en massa sjukdomar (hans och mina) som har gjort att vi skjutit upp firandet av honom. Men nu blev det äntligen av. ”Tyvärr” var inte tårtan riktigt klar när vi kom för att hämta den så vi tog en kopp kaffe och en liten bit smaskens medan vi väntade. Tårtan var beställd på Puss & Kram Choklad i Sickla, mitt favoritställe i köpkvarteret. De har så ljuvliga, handgjorda chokladpraliner också, några fick följa med hem. Sonen hade bestämt att han ville ha en chokladkolatårta och den var bara så underbart god.

Men vi kan ju inte frångå våra vanor i den här famljen. Precis när vi kom hem ringde min bror och talade snörvlande om att han inte tänkte komma. Han hade blivit genomförkyld och då var han inte välkommen heller. Förkylningar, influensor m.m har vi haft tillräckligt av den senaste månaden. Men hans söner kom i alla fall och det är alltid trevligt.

Jag tycker det är bra att ha lite folk som kommer över lite då coh då. Man städar liksom lite finare då. Antagligen är jag knäpp.

I morgon bitti ska jag gå upp strax efter 04:00. Japp, det kommer att bli sååå kul att gå upp så dags en söndagsmorgon. Jag har lovat att köra dottern till skolan då. Hon och några elever till och en gäng lärare ska ta taxi från skolan till Arlanda klockan fem. De ska ner till en liten stad strax norr om Valencia. Någon EU-utbytes-skol-grej. Så hon åker i morgon bitti och kommer hem sent fredag kväll. Och då har jag lovat hämta henne.

Några bilder från idag. Först sonens gudomliga tårta.

Sedan en pelargon som var vackert röd i höstas innan vintern kom och tog livet av den.

Kan meddela att det regnar ute just nu.

2 thoughts on “Chokladkolatårta till slut

  1. Britten Asplund

    Åhh tårtan såg ju så otroligt fin ut den är säkert supersmarrig! Visst är det roligt när familjen samlas så där och jag håller med dig litegrann att man städar lite extra när man vet att någon ska komma 🙂 Ha en skön söndag! Kram

  2. Anki

    Åhh, så sugen jag blev på tårtan! 🙂 Såna goda bakverk tvivlar jag på att dom har här.
    Ingen är välkommen här som är förkylda eller har andra smittsamma åkommor. De flesta tycker jag är löjlig, men det ger jag högaktningsfullt f-n i! Jag har fått nog av min beskärda del.
    Ha en skön lördagskväll!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

