Mår bra och dåligt

Måndag och min nacke har bråkat sedan i går eftermiddag. Nu känns den lite bättre men då har magen/tarmarna börjat jäklas i stället. Så nu ligger jag i soffan med en varm vetekudde på magen. Maken körde sonen till träningen. Skönt. Den första träningen sedan långt före jul då han råkade ut för en liten olycka på träningen. En träningskompis landade med sitt knä på hans stortå och den blev alldeles blå med påföljande nagellossning. Nu har den nya växt ut tillräckligt och han är frisk från influensan/infektionen han har dragits med ett tag.

Jag har också messat och pratat med dottern nu på kvällen. Hon bor hos en ”normal” familj som hon uttryckte det. Inget eget rum utan hon delar med dottern i huset och får sova i hennes säng medan tjejen får sova på en madrass på golvet. Hon hade fått paella till middag och gillade det. De har det varmt och skönt. Det känns mycket bättre nu när jag pratat med henne och vet att hon trivs med famljen hon bor hos. Men jag saknar henne enormt i alla fall. Längtar till fredag när hon kommer hem igen.

En liten bild från igår.

3 thoughts on “Mår bra och dåligt

  1. Anki

    Vilken underbar bild! Men trist att magen krånglar igen. Jag tror vi har drabbats av någon ”förbannelse” samtidigt du och jag. Är det inte det ena så är det det andra 🙂 Vi får krya på oss!
    Skönt att dotter trivs och snart är hon hemma.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

