Ett av få inlägg nuförtiden

Jag vet att jag har varit skitdålig på att skriva ett tag och det kommer antagligen att fortsätta så ett tag till. Jag går ju på utredning för min störiga mage, eller rättare sagt mitt störiga tarmsystem. Under resans gång har det blivit en massa prover tagna, ambulansfärd till akuten, röntgen. Det jag vet hittills är att jag har någon inflammatorisk sjukdom i tarmarna. De vet inte vilken än så utredningen fortsätter. Ambulansfärden föranleddes av ett nästan utvecklat tarmvred, troligen orsakat av denna sjukdom. I slutet av april ska jag in på endoskopimottagningen där de tydligen ska gå in från båda hållen och kolla hur jag ser ut. Örk!

Det jobbiga är att sedan vi var och åt på en italiensk restaurang i torsdags så har jag varit svullen och öm i magen. Tveksamt om jag kommer ens att få på mig jeansen i morgon så det får nog bli mysbyxor. Inte de oformliga utan naturligtvis de nya, snygga från Peak. Sorry chefen men så får det nog bli om det inte ger sig under natten.

Dottern har varit nere i Oliva, Spanien genom något EU-projekt. Skitjobbigt när hon åkte men vi har haft kontakt varje dag. Mestadels via SMS. Men nu är hon hemma. Hon har bott hos en trevlig familj som inte pratade särskilt mycket engelska och hon själv har bara läst spanska i två och ett halvt år. Man hinner inte lära sig så himla mycket på den tiden och framför allt inte när de har bytt lärare minst en gång per termin. De körde på det lilla de kunde av olika språk och Google översätt. Men hon och hennes klasskompisar har haft det bra.

Till sist några bilder jag tog hemma hos min far i fredags. De är tagna med teleobjektiv på frihand genom ett fönster så de är inte knivskarpa. Men jag tyckte att den lilla tokiga blåmesen var så söt.


 

2 thoughts on “Ett av få inlägg nuförtiden

  1. Ama de casa

    Men vad jobbigt med magen. Hoppas dom kan hjälpa dig snart nu då. Kan det vara mjölk/mjölintolerans inblandat? Eftersom du blev dålig efter den italienska restaurangen…

    Verkligen en söt liten pippifågel 🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

