Vårdagjämning och pling-plong-taxi

Vi börjar positivt. Det är Vårdagsjämningen idag.

Jag är alltså hemma. Det brukar betyda att något är fel eftersom jag normalt befinner mig en bit härifrån på vardagarna. På jobbet alltså. Men vad kan man säga. Det blev pling-plong-taxi till akuten i går kväll vid elva-tiden igen. Andra färden på tre veckor.

Börjar känna mig som en genomlyst, stoppad nåldyna.

Japp, min mage/tarm strulade igen men den här gången hade det inte hunnit utvecklas till någon vred tarm. Alltid positivt. Jag körde med kramper och förstoppning i stället. Röntgades, som vanligt. Fick en sputa med kramplösande som gjorde mig ännu mer drogad. Ambulanspersonalen hade ju redan tryckt i mig morfin. Klockan fem i morse tyckte de att jag kunde åka hem. Inga pengar, inga nycklar men jag hade lyckats få med mig telefonen så jag ringde maken och bad honom hämta mig. Tio minuter senare var han på plats.

Nu har jag sovit en del och tiggt skjuts av min far till apoteket för att hämta mediciner. Samma kramplösande som jag fick i natt fast i fast form samt någon laxerande lösning som jag just tryckt i mig första dosen av. Hoppas verkligen att det hjälper så svullnaden går ner.

Det var mitt senaste dygn. Jag hoppas verkligen att ert har varit mycket bättre. Nu ska jag gå och sova lite till,

One thought on “Vårdagjämning och pling-plong-taxi

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

