Jag misstänker det starkt

Att våren är här alltså. Det är fredag, lönedag samt det allra viktigaste – vååååår! Solen har lyst med underbara närvaro hela dagen. Temperaturen har legat mellan 13-16 grader utomhus och lite högre inomhus. Nej, jag lider inte av vårdepression, tvärtom. Men jag lider med dem som gör det. Lider är kanske för mycket att säga eftersom jag älskar när det blir ljusare och varmare men jag medkänsla med dem i alla fall.

Vill ni ha lite bevis på att det är vår? Japp, jag har tagit lite bilder på några typiska vårblommor som står därute och sträcker sig hungrigt efter sol-ljuset. Krokusar! Och en bild på hur långt mina påskliljor har lyckats ta sig upp på lite drygt en vecka.

Så visst är det våren som äntligen tagit kommandot.

2 thoughts on “Jag misstänker det starkt

  1. Anki

    Så vackra vårbilder som jag njuter av. Våren har äntligen kommit till Ångermanland också och det är en underbar känsla. Vi har haft strålande sol och 10 grader idag som är en bedrift för Norrland. Jag har några bekanta som lider av vårdepressioner och vet hur jobbigt det är, men själv älskar jag årstiden och löftet om en kommande sommar. Då vaknar jag ut min vinterdvala och börjar leva.
    Nu får vi se till att hålla oss friska, Bibbi så vi kan njuta fullt ut av den sköna årstiden 🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

