Japanska demonstrationer

Tittade lite på nyheterna och såg bilder på japaner som demonstrerade mot kärnkraften. Fullt förståeligt med tanke på vad de har råkat ut för. Men jag har lite svårt att ta deras demonstrationer på allvar när man ser deras plakat och skyltar. Jag förstår ju inte vad som står på deras plakat. Det enda jag ser är ju vackra skrivtecken. Det ser ut som vackra tavlor de bär omkring på.

日本語の文字が美しいです

One thought on “Japanska demonstrationer

  1. Anki

    Hahaha! Ja, vi ser det så men dom är ju så vana vid tecknen. Kanske dom tycker likadant om vår skrift…men det har jag svårt att tro 🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

