Långfredag med snö

Japp, så har det snöat igen. Vem i helskotta beställde snö??? Jag har beställt sol och värme så får man en massa frusna droppar från himlen istället. Skit också.

I går kväll fick jag så där jäkla ont igen så jag bestämde mig, efter en massa ångest, att ta en sådan där Spasmofen. Kramplösande och smärtstillande suppositor. Och de flesta av er vet hur man tar en sådan. Ni andra kan googla på det. När den inte hade hjälpt efter 20 minuter så började jag tro att jag skulle bli tvungen att ringa pling-plong-taxin och uppsöka akuten igen. Men efter ett tag till (vet inte hur länge) så satte den in. Då sjönk jag in i den drogades dvala. Jag gillar den smärtstillande effekten men INTE hur man känner sig i huvudet.

I dag sov jag till tio p.g.a. den där tabletten. Maken och jag skulle åka och handla till i morgon men vråltrött och fortfarande drogad så skippade jag det. Dottern tog över som ansvarig för maten i morgon och åkte med maken till affären i stället. Själv har jag legat på soffan och slumrat större delen av dagen och kännt mig bakis. Fortfarande svullen som attan på mitten men inte särskilt ont, tack och lov.

Min dotter har sina sidor, som alla människor, men i dag har hon plockat undan, pyntat med det lilla påskpynt vi äger, bakat drömtårta till imorgon samt gjort jordgubbar doppade i vit choklad. She is the best!

Till slut får ni några bilder från i går. Den första är påskbakelserna som en av mina kära arbetskamrater bjöd på. Den andra är från en bil som stod utanför jobbet. Jo, den tillhör en av mina arbetskamrater den också. Dock inte han som bjöd på bakelserna.

 

2 thoughts on “Långfredag med snö

  1. mammakero

    Söta boxningshandskar! Passar bra ihop med rosa bandet, för mot cancer får man slåss!
    Söta kycklingbakelser!
    Som tur är har jag aldrig haft sådan värk att jag behövt droga mej så mycket för att stå ut.
    Stackare!

  2. Anki

    Verkar vara en medicin som jag aldrig skulle klara av, men man klarar ju inte kramperna och smärtan heller. Som att välja mellan pest eller kolera 😦

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

