Rapport från en lördag

Tyvärr blir det inga bilder i dag. Jag hade tänkt att fota lite men sedan kom det lite emellan. Typ städning, tvätt med mera. Vi åkte också i väg till ett krukmakeri för jag ville visa maken några snygga kaffemuggar som finns där. Det var samma ställe där dottern och jag inköpte våra stooora temuggar tidigare i veckan. (jag hade tänkt fota dem bl.a.) Det slutade med att vi beställde 8 st kaffemuggar med en speciell glasyr som jag fastnade för plus att maken ville ha en liten espressokopp och en skål med samma glasyr. På grund av ombyggnad i ateljén så får vi dem inte förrän om 4-5 veckor. Lovar att ta kort på dem och visa.

Väl hemma så var det hög tid för lite lunch innan jag satte igång med dammsugning och vårstädning på de allmänna ytorna i vårt område. Vi hade inte så mycket att ta hand om på de allmänna ytorna för vi gjorde jäkligt bra jobb i höstas, så jag pysslade mest inne på tomten. Tog bort en massa vissnade växtdelar och sådant. Medan jag roade mig med det så bytte maken däck på min bil. Love! Så nu har jag sommarfötter på den och det är så skönt att slippa knattret av dubbdäcken. Men jag har haft nytta av just dubbarna i vinter. Snöröjningen funkar ju inte så bra här omkring där jag bor så hade jag inte haft dubbdäck så vete tusan om jag hade kommit till jobbet många dagar. Det var mitt inlägg i debatten om dubbdäckens vara eller icke vara.

Dottern fixade middagen. Fisk i foliepaket med chili och citron. Till det gjorde jag coscos och en sås på creme fraiche med samma kryddor. Suveränt gott!

Nu har jag varit extremt duktig och stått och strukit i en timme. Och nej, jag är inte klar med stryktvätten än men jag är klar för idag. Tänkte ta en timme om dagen tills det bara är makens skjortor kvar. De får han själv stryka. Nu är det dags att sitta i soffan och kolla runt på olika bloggar och sedan ska jag kolla upp vad det finns för roligt att glo på på TVn. Du kan sluta skratta nu E-L, det var ironiskt.

3 thoughts on “Rapport från en lördag

  1. Anki

    Du har varit flitig idag 🙂 Och middagen låter himmelsk för mig…älskar fisk!
    Jag sparar aldrig strykning utan tar det eftersom. Vet av erfarenhet att om jag lämnar det så blir det så jobbigt i axlar när jag väl ska stryka in det. jag är så j-a löjlig så jag stryker sängkläder också 😀
    Ha en mysig lördagskväll!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

