En söndagsmorgon vid vattnet

I morse så vaknade jag till ganska tidigt och kunde inte somna om, mest på grund av att någon låg och snarkade mig i örat. Så i stället för att ligga och bli förbannad på denne någon (maken alltså) så klev jag upp, klädde mig, åt frukost, tog min kamera och gick ner till sjön. Sjön är egentligen en del av havet men i och med att det är i den inre delen av skärgården och inte mycket till stora öppna vattenytor, så kallar jag det för sjön. Hade teleobjektivet på och målet var att fota fåglar. Vädret var soligt men inte särskilt varmt.

Den första fågel som jag ser och som är fotograferingsbar är en skäggdoppinghona som ligger och ruvar. Hennes make simmade omkring strax intill. Sedan blev det måsar i olika former och ett storskrakepar. Jag googlade på både skäggdoppingen och storskraken för att vara säker på arten. På vägen hem så mötte jag en skata som stolt spatserade omkring. Var ju tvungen att ta några bilder på den också naturligtvis.

Första bilden är på den fantastiska månen i går kväll/natt.


 

4 thoughts on “En söndagsmorgon vid vattnet

  1. Anki

    Fantastiska bilder! Önskar jag hade ditt fotointresse och var lika skicklig att fånga objekten som du är. Det är en njutning att se och jag får nöja mig med det 🙂 Märkligt att jag har så stort intresse av bilder men inte fotar själv?

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

