Blåmes och häger

Så var den här veckan slut och så är första perioden av matchen Sverige – Ryssland också. Sverige leder med 2-1 förresten.

Update: Matchen gick åt helvete. Storstryk p.g.a. dåligt spel och svaga domare.

Dagen har varit i stort sett sommarvarm och solig förutom en period mitt på dagen då det kom några regnstänk och nu på kvällen när det öste ner en stund. Men eftermiddagen bjöd på jättefint väder så jag tog med mig kameran när jag gick till pappa och fikade. Hans magnolia har börjat blomma.

Sen var en liten blåmes som roade sig vid fågelbadet. Första var den lite blyg men efter en stund vågade den sig ner och drack lite vatten och badade fötterna.

Sedan precis innan vi (jag och ungarna) gick hem så kom en häger flygande som jag lyckades fånga på bild också. Senast jag såg en häger var på landet för 10-15 år sedan och då hade jag inte kameran med mig.

Bilden blev lite mörk för jag hann inte ens ändra inställningarna på kameran. Till slut en bild på den enda tulpanen jag har som har slagit ut.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

