Reklamfilmer

Det finns reklam och sedan finns det reklam.

En riktigt dålig reklam är den jag såg nyss där de gör reklam för en tablett som ska hjälpa mot diarré. Jag har ingen aning om den funkar som reklamen säger. Men det som stör mig är att i reklamfilmen så är det en tjej/kvinna som sitter på en parkbänk och tar en sådan tablett varvid hon leende reser sig och går i väg. Om man lider av diarré så inte går man ut i en park och stter sig på en parkbänk. Man går inte särskilt långt från en toalett vad jag vet. Dessutom brukar inte medicin av den typen hjälpa på några sekunder.

Sedan finns det ju reklamfilmer som är roliga typ ICAs följetong. Sedan finns det snygga reklamer. Jag gillar inte Volvo som bil men deras reklamfilm med killen som börjar sin resa i tenniskläder och byter kläder, dricka, väder och ljus för att avsluta i tenniskläder är jäkligt snyggt gjord.

Märker ni att jag inte har så stor fantasi vad gäller bloggeriet? Ni får inte ens några foton förrän nästa vecka.

See you!

One thought on “Reklamfilmer

  1. Anki

    Jag vet däremot att den tabletten inte hjälper på några sekunder och vet också att man inte sitter i ro på en parkbänk 😀
    Inte särskilt många reklamsnuttar som är bra och håller med om att ICA tillhör väl de bättre. Men jag ser så sällan på TV så jag missar massor av dåliga reklaminslag 😀
    Ha en skön kväll!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

