Rapport från helgen

Okej, nu gör jag ett försök till att få ut ett inlägg om den förlängda helgen som var. Det första försvann när jag publicerade det. Eller de två första raderna publicerades men allt annat var bara borta.

Vi var alltså lediga från torsdag till söndag så vi hade bestämt oss att åka till landet och öppna huset. Resevädret var urtråkigt. Det regnade i stort sett hela vägen och var kallt. Väl framme så hade vi 8-10 grader både utomhus och inomhus. Det tog nästan ett dygn att få upp värmen. En stor snöhög låg kvar på baksidan av huset. Där snön hade försvunnit var det vitt i alla fall av vitsippor. Jag tog en massa bilder på dessa ängar av vitsippor. Flugsnapparen hade redan lagt första omgången ägg i holkarna och hanarna flög fram och tillbaka med mat till de ruvande honorna.

Fåglarna kvittrade och kraxade utav bara den. De var dock svåra att fånga på bild då de for fram med en himla fart. Lyckades dock fånga en trana som helt plötsligt flög framför bilen. Strax efter dök en hare upp på vägen. Den hoppade ner bredvis vägen och satt där en bra stund. Fick några bilder på den också.

Hittade ett helt gäng med fågelbon i en björk i en dunge med flera björkar. Tydligen gillar de här fåglarna att bo tillsammans för det fanns inte ett enda bo i de övriga träden. Lustiga typer.

Vi snackade med en granne i byn som berättade att det hade varit väldigt mycket snö i vintras. Jag hade räknat ut det då jag aldrig tidigare har sett så många träd som var böjda eller knäckta av snön. Till och med en kraftig tall vi har på tomten hade fått några grenar knäckta.

Gjorde en tabbe när vi var och åt på Näske Krog i lördags. Jag åt nämligen en stor tallrik med sallad och andra grönsaker.Jättegott men otroligt korkat. På kvällen fick naturligtvis oooont. Bara att peta i sig Spasmofen. Sov dock inget vidare men hade inte särskilt ont. På hemvägen så hade jag mer känningar så då tog jag en annan tablett. Var dock inte i form att kör bil utan maken fick köra hela vägen själv. Jag hade svårt att koncentrera mig på något någon längre stund och satt mest och slumrade. Väl hemma orkade jag inte vara uppe längre än till halv nio då jag kravlade i säng. Därför får ni inte det här inlägget förrän idag.

3 thoughts on “Rapport från helgen

  1. Ama de casa

    Oj vad fint! Men jag tror inte att dom där fågelbona är fågelbon. Jag har för mig att det är en sorts sjukdom som björken har när det växer såna där klasar av grenar överallt.

  2. Anki

    Det blev en resa med många olika inslag men synd att du fick så ont. Till nästa gång får du tänka på vad du äter.
    Hur som helst så har du lyckats ta fantastiska bilder. En fröjd att se! 🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

