Veckan som försvann

Vart tog den här veckan vägen? Vädret har varit underbart med sol och värme och det har varit fullt upp både på jobbet och hemma.

Jag har planterat kryddor i ett antal krukor. Och det är inte kryddor från plantshopen utan jag har följt någon proffsträdgårdsmästares råd och köpt kryddorna på mataffären. Jag har testat att köpa kryddplantor på plantshopen tidigare år och de har inte överlevt. Men när jag har köpt dem på mataffären har det funkat. I år har jag gräslök, oregano, rosmarin, timjan och basilika. Jag har också sått en kruka med persilja. Så till vintern ska jag ha egenodlade kryddor i frysen. Men ni får inga bilder på dem utan jag tog makrot och fotade maskrosor i olika stadier. det som finns kvar av min enda tulpan (den är vissen, nästan avliden) samt en bild på acklejan som slår ut när som helst.


 

2 thoughts on “Veckan som försvann

  1. Anki

    Maskrosor passar mig perfekt. Dessa ”blommor” älskar jag då jag själv är en överlevare, Fina bilder!

  2. anette

    Maskrosorna är verkligen ogräsets vackra blomma. Fina kort som vanligt, men framför allt gillar jag den gula maskrosen.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

