Min dotter är bäst

Söndag och normalt hade jag lagt ut en Fototriss nu. Blåst! Det blir ingen fototriss den här veckan för mig. Inspiration till den saknas men ni ska få några bilder från i dag och i går ändå.

Första bilden är på macarone som min skickliga dotter gjorde igår. Fyllningen är apelsinchokladsmörkrämaktig smaskens. Det var alltså första gången hon gjorde denna kaka som alla klagar på är så svår att göra.

Andra bilden är smultronblommor som står där och lovar att om ett antal veckor så kommer det att vara söta, röda bär där i stället.

Tredje bilden är ett vanligt grässtrå i motljus, om ni mot förmodan inte skulle se det. 😉

Fjärde bilden. Tja, man säger ju att en svala gör ingen sommar men jag hade minst två som flög omkring som tokar i skyn. Svalor flyger väldigt snabbt och är ytterst sällan så nära varandra att man får båda på samma bild. Så ni får lita på mig vad gäller antalet.

 

One thought on “Min dotter är bäst

  1. Anki

    Macaronen ser otroligt god ut och jag förstår att det blir svårt att avstå. Men om du vill slippa magplågor kanske det är bäst.
    Ljuvliga bilder!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

