Ledsen, besviken och myror

I dag har jag bivit både ledsen och besviken.

Maken kom hem sent i går så vi hann inte snacka så mycket innan sömnen tog ut sin rätt men vi kom överens om att det inte var någon bra idé att han och dottern skulle åka till landet idag. Han skulle få en rotfyllnad hos tandläkaren i morse och att efter det köra över 50 mil kändes lite överdrivet. Dessutom ville jag gå igenom med honom lite vad de skulle ha med sig upp.

Strax före ett får jag ett samtal från dottern där hon talar om att de var på väg till landet. Vad säger man? Jag blev så besviken att jag bara knäppte av samtalet. Det är inte det att de åker till landet och ska vara där i två veckor som stör mig. Tvärtom, jag tycker det är ganska skönt att vara för mig själv ett tag. Jo, sonen är hemma men han är inte särskilt störande. 😉 Men att maken bara struntade i vad vi kommit överens om kan jag inte förlåta. Messade honom att jag var besviken och ledsen och inte vill prata med honom på ett bra tag. Man kan väl lugnt påstå att vi har en allvarlig kris just nu. Frågan är om han inser det. Tiden får väl utvisa hur det blir.

Ovanpå detta så upptäckte sonen att vi har fått en myr-invation i vardagsrummet – igen. Vi har haft det med några års mellanrum sedan vi flyttade in. Jag HATAR myror. Ni som känner mig IRL vet att jag har myrfobi. Helst skulle jag vilja göra som när jag var ett år och mamma hittade mig stående i en myrstack. Myrorna kryllade överallt på mig och jag bara stod där och skrek. Den panikkänslan kommer tillbaka varje gång jag ser myror. För mig är en död myra en bra myra, framför allt om den befinner sig i mitt hem. Just nu är myrorna uppsugna med dammsugaren tillsammans med Myrr (om de skulle överlevt uppsugningen) och Myrr utspritt vid altandörren där de tog sig in.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

