Rättegången mot Breivik

Antagligen är jag lite knäpp. När rättegången mot Breivik startade så började jag följa Aftonbladets direktreferat därifrån. Jag hade bara tänkt läsa lite då och då men jag tror att jag har läst varenda dag sedan dag 1. Jag måste säga att jag beundrar de journalister som har suttit där från morgon till kväll och skrivit sina direktreferat samtidigt som de ska översätta från norska. Nu på slutet så har det varit väldigt många fackuttryck inom psykiatrin. Eftersom jag jobbar på dagarna har jag fått läsa hela dagens referat när jag kommit hem.

Varför har jag då gjort detta? Ja, det har jag också frågat mig själv många gånger. Jag tror att största orsaken är att försöka förstå hur man kan göra sådana vidriga saker. Samtidigt har jag i mitt stilla sinne hoppats på att Breivik skulle tappa masken och bryta ihop. Tyvärr så har jag inte fått någon riktig förklaring till hur Breivik kunde kliva så långt över alla gränser. Och istället för att bryta ihop sitter fanstyget och flinar. Min förhoppning är att rätten förklarar honom psyksjuk för då skulle ha flippa totalt. Det vore riktigt kul att se. Men tyvärr kommer han aldrig att få lida en en tusendel av vad hans offer har lidit och kommer att lida.

Huvudsaken är att de sätter in honom bakom lås och bom på ett eller annat sätt och ALDRIG släpper ut honom.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

