Blev inspirerad

En av de bloggar jag brukar titta in på är Fotograf Camilla Noresson. Jag bara älskar att titta på hennes vackra bilder. I går hade hon lagt ut en massa underbara bilder tagna i motljus. Inspiration!!

Så idag tog jag kameran med mig när jag gick ner till brorsan. Jag kan ju uttrycka mig som så att jag och solen inte var riktigt överens om att den borde skina. Det var några gluggar i molnen och jag försökte ta några motljusbilder lite snabbt innan molnen tog över igen.

Brännässlor är inte kul att komma för nära men det kan vara vackra i motljus. Bilden blev hyfsad trots att ljuset inte var det där varma, gula som jag hade önskat.

Nästa växt/blomma har jag inte aning om vad det är för någon men den stod i en blomlåda på en gård. Okej, jag har inte solens strålar i bakgrunden men lite ljus sken igenom bladen som fick dem att poppa ut från bakgrunden.

Sen hittade jag ett spindelnät i en buske. Det kan vara någon annan insekt, typ larvaktigt, som har spunnit omkring på grenen också. Jag vet inte. Det såg inte ut som ett vanligt spindelnät men det hade fastnat regndroppar i det och då kan jag ju inte låta bli att försöka få till en bild av det.

Jag tycker det påminner en del om extrema närbilder på celler.

Nä, mina vänner, nu är det dags att krypa ner mellan lakanen.

2 thoughts on “Blev inspirerad

  1. Camilla Noresson

    Tusen tack Bibbi för att du länkar till mig. Vad roligt att du blev inspirerad att gå ut och ta egna bilder. Du fick till det jättefint. Gillar den skira gröna färgen i bild nr 2. Och bild nr 1 är vacker. Även om solen inte ville som du ville så fick du till en fin bakgrund. Lyckad fotorunda Bibbi.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

