Brottsplatsbesök

Så har man varit på landet i en vecka. Jag har till och med hunnit med två anfall från mina störiga tarmar. Senast i går kväll. Suck! Mådde lite bättre i morse men var tvungen att skjuta på min fika-dejt inne i stan idag. Dumt att köra bil några timmar efter man tagit Spasmofen. Men i dag har det varit en helt underbar dag. Solen har lyst med sin närvaro hela dagen och värmt en frusen själ. Jag har mest suttit på verandan och njutit av vädret och förbannat min svullna mage. Frampå sena eftermiddagen så hade den gett med sig så pass mycket att jag kunde lägga mig i hängmattan och slumra en timme. Nice!

Några bilder från i lördags när maken och jag besökte ”brottsplatsen” – Sidensjö kyrka. Byggd på 1300-talet.

Sen var vi och hälsade på min morfars pappa och mamma. De ligger vid den här kyrkan – Skorpeds kyrka.

I huset på nästa bild tillbringade jag och brorsan hela sommarloven när vi var små tillsammans med vår mormor och morfar. Den blev aningen trång när mina mostrar och morbror med familjer bestämde sig för att det var en bra idé att tillbringa sina semestrar där också. Tror vi var 17 personer och två hundar som mest. Då bestämde sig mina föräldrar att satsa på eget hus här uppe. Så nu har vi haft vårt smultronställe i ca 30 år.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

