En fallen skönhet

Söndag kväll och i morgon är hela familjen tillbaka där de ska vara efter semestrar och sommarlov. Med andra ord återgår livet till det vanliga med jobb och skola. Själv har jag ju jobbat två veckor efter semestern redan men sonen ska till första skoldagen på sista året på gymnasiet i morgon.

Tidigare i dag upptäckte vi och grannarna att ett gammalt prydnaskörsbärsträd framför våra förråd har gett upp. Synd för det var så vackert när det blommade på våren. Men det var helruttet i stammen såg man. Antagligen angripet ohyra också.

Jag har ju lovat att visa mina nya, fina handdrejade kaffe/te-muggar. Man blir överraskad av hur tunna och lätta de är förutom att de är jättesnygga (enligt mig i alla fall).

Och efter det häftiga regnet så kom det fram en regnbåge.

Thats it for today!

One thought on “En fallen skönhet

  1. Anki

    Trist då ett så vackert träd rasar, men det är ju så även i naturen…inget lever för evigt 🙂
    Muggarna var skitsnygga och jag skulle gärna ha såna att dricka kaffe i. Stil på dom!
    Här börjar skolorna i morgon men sonen börjar på tisdag andra året på estet.
    Min mage är helkass och jag är dödstrött på att må skit varje dag. Hur är det med dig och din mage just nu?
    Kram!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

