Öppning av säkerhetsventil

Jag mådde bra i dag. Trodde att skovet hade gett sig för ett tag men attans vad jag bedrog mig.

Till lunch åt jag en fralla med ost, skinka och ett salladsblad. Till middag blev det lite makaroner. Misstänker att det var frallan som började bråka eftersom det är i tjocktarmen som stöket är och det tar ju några timmar innan maten når dit. Det börjar med att tarmen sväller till oanade proportioner och sen kommer kramperna. När jag sedan ligger och kvider och gråter av smärta kommer maken med en Spasmofen och frågar om jag vill ha en. Frågar!!! Kan lugnt påstå att jag inte är i det tillståndet att jag ens kan svara, än mindre försöka peta in tabletten där den ska stoppas in. Efter en halvtimme när kramperna kommer med lite längre mellanrum lyckas jag ta medicinen och ytterligare en halvtimme senare klingar smärtan av och huvudet börjar kännas luddigt. Vilket är mitt tillstånd just nu.

Men om min make hade legat på samma sätt som jag gjorde, hade jag fan inte frågat om han vill ha medicinen som tar bort smärtan. Då stoppar man in suppositoren eller ringer 112. Men det är min åsikt i all ödmjukhet. Ha ha.

Ni kanske är trötta på mitt tjat om mitt störiga matsmältningssystem men tyvärr upptar det väldigt mycket av mitt liv just nu. Så för att lätta på trycket i hjärnan så skriver jag av mig här och på Fb.

Tackar mina vänner på Fb som står ut med mig under den här jobbiga perioden.

3 thoughts on “Öppning av säkerhetsventil

  1. Anki

    Jag tycker att det är självklart att du skriver om dina besvär för det hjärnan är fullt av talar munnen 🙂
    Sen håller jag med om att man frågar fan inte…man agerar men så är nog de flesta män!
    Hoppas nu du slipper magplågor i natt och sen måste du bara göra något radikalt…eller rättare sagt läkarna!
    Kram och sov gott !

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

