Fototriss del 187: Blad

Så var det dags för mig att återuppta Fototrissandet. Ja, fototrissen har hållt på i några veckor men jag har inte varit i form för att engagera mig men jag tänkte att om jag mådde hyfsat den här helgen så skulle jag försöka ta några bilder.

Temat den här veckan är ju Blad. Min första tanke var bokblad och tidningsblad. Man kan ju göra en hel del roligt med det. Men sen tittade jag mig omkring bland växterna i trädgården och kunde konstatera att där fanns en hel del motiv. Massor med olika former och strukturer, så jag tog ett gäng bilder och till slut valde jag dessa tre.

Den första är Citronmeliss. Nummer två är Novemberkaktus/Julkaktus som får stå ute från tidig vår tills de hotar med första frosten. Tredje bilden är ett blad(?) på den vita Malvan.

Fler fina trissar hittar ni om ni klickar HÄÄÄÄR!!

O

11 thoughts on “Fototriss del 187: Blad

  1. Bibbi Inläggets författare

    Kul att du gillar bilderna. Kameran är en nIkon D3x och objektivet var Nikons AF-S Micro Nikkor 105mm 1:2.8G (står det på det i alla fall) 🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

