”Aningen” fixerad

Det här med att ha problem med tarmsystemet har ju gjort att jag inte kan eller vågar äta som vanligt. Och sista veckan här har jag ju levt på frukostvälling, druvsocker, kaffe och lite fikabröd (som av någon konstig anledning funkar). Jo, jag har också tagit en och annan vitamintablett samt Berocca. Men av någon anledning så har jag väl aldrig sett så många matlagningsprogram som under den senaste veckan. Matfixerad är bara förnamnet.

Nyss var det Masterchef Australia och Landgång. I Masterchef så gjorde bland annat vietnamesiska rispappersvårrullar. Jag skulle kunna mörda för att få äta sådana.

Jag har bestämt mig för att i morgon ska jag äta sådana till lunch. Jag ska chansa. Närmaste ställe är Minh i Sickla. Jag har mina Spasmofen om det skulle gå åt skogen.


 Bilden lånad från Restaurang Minhs hemsida. Klicka på bilden så kommer du till deras hemsida.
One thought on “”Aningen” fixerad

  1. Ama de casa

    Hoppas det gick bra! Så jobbigt att ha dom problemen…

    sv: Jo, vi har varit i Lissabon, men det var i början 90-talet, tror jag. Så tipsen är lite uråldriga… Borgen (St Jorge tror jag att den heter) är ju ett måste. Den går nog inte att missa 🙂 Katedralen likaså. Sen är det trevligt att kunna ta pendeltåget ut till badställena Cascais och Estoril.
    🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

