Tack och lov tog den här veckan slut

Det är alltså arbetsveckan jag syftar på i rubriken.

Vilken dag och vilken vecka. Rent kroppsligt så har veckan fram till i går kväll varit okej. Men på jobbet verkar det ha samlats ihop att alla störiga människor skulle kontakta oss just den här veckan. Men jag tror att det mesta har löst sig eller kommer att lösa sig nästa vecka.

I går kväll så provade jag att äta lite makaroner (pastan, inte kakorna) och senare på kvällen åt jag en halv blodgrapefrukt. Började värka och krampa vid halv elva-elva. Låg och hoppades att det skulle ge sig men vid halv tolv gav jag upp och hämtade en Spasmofen. Lyckades väl somna när den kickade in. Men sen var det som vanligt. Vaknade, somnade, vaknade och somnade.

Någon gång mellan fyra och halv fem började vår små söta marsvin vissla och pipa – högt. Den ena älskar att reta sin syster och nu hade hon bestämt sig för att jäklas. Både sonen och jag for upp och gick in till dem och bad dem att sluta. Jag stoppade ner handen och föste iväg mobbaren till sin hörna vid fyra-fem tillfällen. Tanken på att göra marsvinsragu på dem korsade mitt huvud några gånger. Tjugo i sex gav jag upp och gick upp för dagen. Gissa om jag har varit som en solstråle på jobbet i dag. Som tur är så slutar vi tidigare på fredagar så jag åkte hem och sooooov.

Och nu ska jag titta på matlagningsprogram. Vad då? Jag får tydligen fortsätta äta välling och dylika saker så jag kan väl få njuta av att se andra laga och äta en massa smaskens.

One thought on “Tack och lov tog den här veckan slut

  1. Anki

    Så skönt att du fick sova 🙂 Titta du på matlagningsprogram och sukta efter allt gott…det gör jag 😀
    Ha en bra kväll!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

