Födelsedag, kramper och höst

Så var jag tillbaka med ett inlägg och en massa bilder.

Dottern fyllde ju 16 år i går och vi brukar gå ut och äta på restaurang när någon i familjen roar sig med den saken. I går blev det Restaurang J i Nacka Strand. Den ligger väldigt vackert precis vid vattnet som är inloppet till Stockholm och rakt över vattnet ser man Lidingö. Precis utanför går de stora Finlandsfärjorna också. Vi såg de flesta passera när vi satt och åt. Jag hade kameran med mig och tog några bilder på bl.a. Carl Milles staty Gud Fader på Himmelsbågen.

Maten var jättegod och alla i familjen fick behålla sin utom jag. Yes, jag åkte på ett ordentligt anfall med kraftiga kramper. Tyvärr dröjde det ganska länge innan vi kom hem och jag kunde ta min medicin så kramperna fick min mage att avyttra allt jag ätit. Kan meddela att jag föredrog maten på invägen. Det var alltså INGET fel på maten som gjorde att den kom upp igen utan min IBS.


Idag hade vi födelsedagsfikat med morfar, min bror, hans söner och ena sonens sambo. Eftersom varken dottern eller jag har haft ork eller tid att baka så tårta och allt fikabröd inahandlades på Gateau. Suveränt smaskens. Missade dock att ta upp kameran så det blir inga bilder på tårtan eller annat från fikat.

Men när alla gått och allt var undanstädat så tog maken och jag en promenad ner till sjön. Matade änder, svanar och gråsparvar med en massa brödkanter vi sparat i frysen under en tid. Nej, det var tinat när fåglarna fick det. Så elaka är vi inte att vi ger fåglarna fruset bröd. En del träd har börjat byta färg på sina blad. Framför allt lönnarna blir ju så otroligt vackra på hösten. Japp. kameran fick följa med.

 

One thought on “Födelsedag, kramper och höst

  1. Anki

    Ingen rolig läsning om din middag men trevligt för övrigt 🙂
    Det allra bästa är dina bilder! WOW!!! Så enormt vackra så det gör ont i ögonen!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

