Vissa reklamfilmer alltså

Då min favoritsysselsättning under det senaste året, p.g.a. mina välkända problem, har varit soffhäng så glor jag en hel del på TV. Ofta är det reklamkanalerna jag tittar på/har på i bakgrunden.

Vissa reklamer har fått mig att avsky vissa märken och personer som ingår i reklamen. Till exempel så känner jag för att klappa till bruden som gör reklam för Lendo. Till att börja med så avskyr jag alla dessa snabba-pengar-reklamer eftersom det förstör så otroligt mycket för så många människor. Och den här tjejen/kvinnan som snackar gör mig vansinnig. Där går eller sitter hon och ler som om hon hade lösningen på hela världssvälten eller borde få Nobelpriset i ekonomi. Bara bort med henne och reklamen.

Nästa hatobjekt är någon jäkla datingsajt. De har två reklamfilmer som rullar. I den ena så är det en tjej som ställer höga krav på den hon vill träffa och i den andra en kille. Finns det någon som kan sammanföra dessa två så vi slipper se dem?

Den tredje rysningsframkallande saken i en reklamfilm är en röst som tillhör människan som pratar i reklamen för Vanish (stavning??). Hennes sätt att säga ”Lita på rosa” får mig att vilja kasta något tungt genom TV-rutan.

Nog gnällt för den här gången. 😉

 

2 thoughts on “Vissa reklamfilmer alltså

  1. Anki

    Hahahaha! Ditt gnäll och dina synpunkter gör ju andra glada i alla fall 😀 Jag fick mig ett gott skratt ock kan bara säga att jag delar dina åsikter. Kram, Bibbi! 🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

