Mer gnäll

Mer gnäll på reklamer.

Reklam 1:

Har ni sett reklamen för någon luftfräschare? En otroligt nöjd kvinna går förbi en liten pryl som då pustar ut en konstgjord doft ut i rummet. Hon nynnar på en dålig låt också. Om hon städar och vädrar samt kanske sätter in lite fräscha blommor som en normal människa så skulle hon slippa använda en sån där pryl som maskerar dålig lukt. De passar bättre på toaletten efter att någon gjort ifrån sig något illaluktande. Men det som stör mig mest är faktiskt hunden som sitter på golvet och ska föreställa bli glad när matte sprider konstgjord doft. Har ni sett svansen som tickar som en metronom bakom hunden? Ser inte riktigt äkta ut. Svansen passar liksom inte in med hunden och jag har aldrig sett en hund som viftar på svansen på det sättet. Och, nej, jag skulle aldrig i mitt liv köpa den varan efter att ha sett den urusla reklamen.

Reklam nr 2:

Tele2 med sina jävla får. Okej, den var lite kul från början med det svarta fåret i olika situationer men sedan de har tagit in ett litet magert lamm i filmerna så har den blivit så katastrofalt dålig. Det lilla lammet ser ut som ett mycket dåligt sytt gosedjur. Läskigt. Att sedan Tele2 var ett bolag som, åtminstone för ett par år sedan, vägrade spärra sidor och länkar till sidor med barnporr gör att jag avskyr det bolaget.

 

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

