Födelsedagsfika och kattungar

I dag var dags för att utsätta sig för katter igen. Vi hade födelsedagsfika för yngsta brorsonen. Okej, han fyler inte år på riktigt förrän i mitten av december men vi firar honom i närheten av hans namnsdag annars blir det mindre julklappar då budgeten faktiskt är begränsad i december.

Kattungarna har blivit nästan två veckor nu. Och jag som ska försöka vara hänsynsfull tog inte blixten till kameran med mig. Big MISStake. Kattungar är inte stilla någon längre stund förutom när de sover så det blev inga skarpa bilder. Funderar på att utsätta mig för dem senare i veckan med kamera OCH blixt. Nu har jag duschat och tvättat av mig kliandet. Kliar dock fortfarande i ögonen men det ger sig väl.

Så länge får ni en bild på mamman och ungarna under en matstund.

2 thoughts on “Födelsedagsfika och kattungar

  1. mammakero

    Kattungar är någolunda still när de är små, men efter de fått ögon så är de överallt! Så fin kattmamma! Kattungarna verkar fått mammas färger! Finns det sötare än kattungar?? 😀
    Jag brukar rosta i ugnen, fast egentligen borde jag prova stekpannan idag, för det var en mindre pumpa och därför mindre frön… Onödigt att värma upp en hel ugn!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

