Fototriss del 199: Ljus (tävling!)

Time for Fototriss. Temat den här veckan är Ljus.

Eftersom det snart är jul så har Helena fixat till så att denna veckas och nästa veckas trissar är tävlingar. Passar ju bra om man vill vinna lite julklappar. Mycket smart tänkt, Helena. Alltid uppskattat.

Julklapparna kan man vinna hos COOLSTUFF som är en underbar hemsida med massor med roliga saker. Nu har de dessutom fixat till en extragrej med massor med kuliga julklappar. Hittas HÄR!!!!

Tänkte först inte delta då idéerna lyste med sin frånvaro och det är inte lätt att fotografera det. Ha ha. Lite kramper och värk med påföljande medicinintag löste det problemet. Jag fick en idé! Att bara fota stearinljus, vilket vi nästan alltid har tänt här hemma just nu, kändes lite tråkigt. Stämningsfullt men tråkigt. Jag har väldigt många sådana bilder redan och det kändes inte som om jag kunde variera det så mycket mera.

Min medicininfluerade idé gick ut på att fota tändstickan när den ständs samt då man tänder ljuset. Jag kunde ju inte skippa ljuset helt. 😉 Update: Maken hjälpte mig med att tända tändstickan och ljuset.

Fler vackra trissar på temat LJUS hittar du på FOTOTRISSENS HEMSIDA.

Nu ska jag klicka mig runt bland alla fina trissar.

23 thoughts on “Fototriss del 199: Ljus (tävling!)

  1. Åke

    En helt underbar triss i många former 🙂 Ett samspel mellan make och kamerakvinna 😉 (Min sambo skulle aldrig klara av det, eller stå ut) Läckert fotat och härligt fångat 😉

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

