En och annan snöflinga har singlat ned i dag

Så har då vintern överfallit oss med besked. I dag var det så jäkla mycket snö att jag inte ens lyckades ta mig till bilen. Och om jag hade orkat pulsa ut till garaget så hade jag inte fått bilen ur fläcken. Plogning är inget prioriterat här där jag bor. Såg nyss att de äntligen håller på att ploga gatorna, och förhoppningsvis garageplanen också, så jag satsar på att få åka till jobbet i morgon.

Sonen lyckades med konststycket att ta sig både till och från skolan. Skolan stängdes vid ett då de flesta elever som går där, bor i områden som tyvärr inte hade någon buss som gick i dag. Hoppas att de kom hem på något sätt. Sonen har ju turen att kunna åka tåg och det gick fast med förseningar.

Tog några bilder för att försöka visa hur förbaskat mycket det snöade. Alla tagna genom fönstren eftersom jag inte ville utsätta mig eller framför allt kameran för en massa kall och blöt snö.

På sista bilden ser ni en del av bilarna som körde fast på vändplanen.

121205-1121205-2121205-3

One thought on “En och annan snöflinga har singlat ned i dag

  1. Anki

    Om inte annat så blir det bra foton av snöovädret 🙂 Vi har ju haft det lugnt här än så länge men i Sundsvall har det varit kaos med tungtrafiken.
    Hoppas ni får plogat i morgon…

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

