Ett litet inlägg mitt i natten

Så gick den här dagen också. Utanför fönstren så vräker snön ner och har så gjort sedan mitt på dagen. Både maken och jag har tittat ut lite då och då och konstaterat att det är ingen idé att skotta förrän i morgon när det värsta har gett sig. Ovanpå allt så är det någon plusgrad så snön är blöt och tung så det blir nog sonen som får ta det mesta vad gäller avhysning av snö från tomten. Marken alltså, inte jultomten.

I dag har jag inhandlat de sista julklapparna och slagit in dem. Har i och för sig ett paket på ”posten” som väntar på uthämtning med påföljande inslagning men det är ju redan köpt. Skönt!

Fick sonen att hjälpa mig att möblera om i vardagsrummet så nu är det fixat inför julen. Min underbara dotter har bakat lussebullar eftersom jag inte har ork till det. Jag har lyckats göra pepparkaksdegen som nu ligger i kylen för att vila tills mina barn, d.v.s. dottern, har tid att baka pepparkakor.

Vi har också börjat förbereda julmaten. Sillen är inhandlad, maken har gravat laxen och skinkan ligger i kylen och skall in i ugnen i morgon är det tänkt. Det blir nog jul i år också. Inte helt självklart  med tanke på min tarmsjukdom som snor otroligt mycket energi samt makens höft som gett upp till slut. Han tränade karate väldigt intensivt i över tjugo år och nu är ena höften helt utsliten. Men han ska till ortopeden på Sös på torsdag så vi hoppas på en operation i början av nästa år.

I morgon ska jag, åter igen, bara äta flytande kost utan bitar i fram till lunch och efter det enbart intaga klar dryck, som det står i instruktionerna, fram till undersökningen på måndag. Ska under klara-dryck-perioden också försöka få i mig, och helst inte få upp, laxermedlet också. Den saken gick ju inte så bra förra gången men nu har jag fått ett annat laxermedel, så håll tummarna för att det inte funkar som kräkmedel. Måste ju få den här undersökningen gjord.

Åkte på ett krampanfall för ett tag sedan och den där jäkla medicinen gör att jag har lite svårt att somna, därför sitter jag här med datorn i knät en stund för att bli riktigt trött.

Borde åka till jobbet ett par timmar i morgon men vi får väl se om det har plogat så man får ut bilen. De är ju inte så snabba på att få undan snön på det här stället och jag äger ingen bandvagn utan en liten VW Polo.

I morgon är det tredje advent så glöm inte att tända adventsljusstaken. Glöm sedan inte att släcka den också. Jag vill inte ha några eldsvådor. De ställer till det så förbaskat.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

