Ljust genombrott

I dag, mina vänner, har solen skinit i princip från när den gick upp tills den sjönk bakom horisonten. Det var mycket länge sedan jag såg så mycket sol. Hade faktiskt börjat undra om den hade övergett oss. Jag fick till och med sätta på mig solglasögonen när jag körde. Jo, dottern och jag var ute på en liten raid i dag.

Hade en jobbig natt till i dag så jag har försökt att hålla mig sysselsatt hela tiden för att inte sätta mig ner och somna plus hällt i mig en del kaffe som hjälp. Till och med tvättmaskinen och strykkorgen har fått påhälsning av mig.

Dottern har bakat rågbröd och just nu står det ett gäng tomathalvor med vitlök m.m. i ugnen och rostas/mosar till sig. Till detta ska vi ha sparrissoppa gjord på färsk, grön sparris. Tomat- och soppreceptet är hämtat ur någon av alla Jamie Olivers kokböcker vi har. Kommer alltså garanterat att bli gott. 😉

Eftersom solen sken så var jag ju tvungen att plocka fram kameran. Tyvärr har snön på träden och buskarna tinat bort så några vackra landskapsbilder blev det inte tal om. Men mellan oss och ena grannhuset så hade det bildats en stor isklump tidigare. Nu efter några dagar med tö så har den smält så att den ser ut som en stelnad surfvåg. I motljus såg den riktigt cool ut.

121228-1121228-2

2 thoughts on “Ljust genombrott

  1. Anki

    Häftiga bilder! All den maten du talar om skulle framkalla ambulans till mig 🙂
    Härligt med en solig dag…har varit framme här hela dagen också.
    Ha en bra kväll!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

