Hon orkade inte längre

Läste just att tjejen i Indien som blev utsatt för gruppvåldtäkt och misshandel har gett upp. Hennes kropp orkade inte längre. Måtte hon få frid nu.

Det finns inget som helst positivt med att bli våldtagen. Ett av de vidrigaste övergreppen man kan bli utsatt för. Jag vet. Läste också att de sexuella övergreppen på kvinnor i Indien hade ökat med 700-800 procent på väldigt kort tid. Men jag känner en stor glädje över att protesterna är så stora. Det känns som om det indiska folket har fått nog. Nu hoppas jag att svinen som gjorde det åtalas, döms, hängs ut för allmänhetens spott och spe samt blir inlåsta på livstid. Gärna tillsammans med Breivik så kan de ju utsätta honom för samma behandling.

Förlåt att jag drog in ett annat brott i det här men väldigt ofta tycker jag att straffen som brottslingarna får är en lite fis i rymden jämfört med vad de har utsatt sina offer för. När jag läser om  sexuella övergrepp på barn, våldtäkter, mord m.m. så saknar jag vissa medeltida straff. Lite öga för öga, tand för tand-stuket. Även om hämnd inte gör att övergreppet blir ogjort så anser jag nog att den elelr de jävlarna som utsätter andra för vidrigheter borde få känna på samma sak själva.

One thought on “Hon orkade inte längre

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

