So here we are again

Så var den hör helgen snart över. I går blev det ett slags sovmorgon. Jag har ju sovit jäkligt dåligt större delen av veckan som gick så i går morse gick jag upp vid åtta och käkade frukost. Sen gick jag tillbaka till sängen och sov några timmar till. Först efter det så blev det en tur till bl.a. mataffären. Kylen gapade skrämmande tom då vi levt på mycket av det vi inhandlat till jul och nyår. Tog en tur till Forum också och hittade ett par termobyxor så jag kan gå ut och gå när det är kallt utan att frysa häcken av mig.

Väl hemma igen fick jag något slags knäpp och tog tag i ett av mina dåliga samveten. Alla papper som låg på mitt skrivbord sedan ca två år. Av någon anledning så lägger jag bara allt där varje månad och säger till mig själv att jag ska sortera in allt i mina pärmar senare. Misstänker att eftersom jag jobbar med dylika ting så drar jag mig för att fortsätta hemma. Kom hyfsat långt igår kväll men blev avbruten av att dottern ville att jag skulle köra henne hem till en klasskompis. De skulle ha en filmkväll med översovning. Problemet är att de ungdomar som går på Nacka Gymnasium väldigt ofta inte ens bor i kommunen utan är utspridda över hela stan. (Nej, de prioriterar inte de ungdomar som bor i Nacka utan går enbart på betygen.) Jag hade aldrig hittat varken dit eller hem igen utan min julklapp – GPSen.

Sorteringen fortsatte efter frukost i morse och nu är alla papper där de ska vara, gamla papper utrensade samt alla pärmar ordentligt märkta. Så i fortsättningen SKA jag sätta in pappren VARJE månad. Satsar jag på i alla fall. Det är så förbaskat tråkigt att sitta i flera timmar med skiten. Men attans vad jag känner mig nöjd när det är gjort.

Maken gjorde gulaschsoppa till middag idag. Brukar vara jättegott. Jag åt lite och sen frågade jag de andra om den smakade som den brukade och de svarade att det gjorde den. I min mun smakade det bebismat. Inga kryddor eller sådant kändes. Mina smaklökar har fått spader. Ena dagen är allt jättestarkt och nästa känner jag ingenting. Jävla medicin. Men vilken himla tur att det inte var jag som skötte kryddningen på dagens middag. Då hade de andra antagligen fått hämta brandsläckaren. 😉

Jo då, dottern är hemma igen och har till och med hunnit vara en sväng på gymmet. Hurtig unge det där.

Ha en fin vecka!

One thought on “So here we are again

  1. Anki

    Att sortera papper är väl det tråkigaste som finns. Därför gjorde jag en storrensning i fjol och har faktiskt lyckas hålla det på bra nivå efter det. Så stolt 🙂
    Känner mig låg just nu och livet är så djävla tufft. Mitt i allt kaos med mina kroppssmärtor och magproblem (läs helvete) så tycker gubben att vi ska vara ifrån varandra ett tag, så han drog till Norge i torsdags och blir borta tre månader. Vi har väl inte haft världens bästa förhållande sista åren av olika orsaker (mest sjukdom) men lite magstarkt att dra just nu 😦
    Sånt är livet och jag borde vara härdad men det gör ont och är jobbigt!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

