Inte en blund

I dag har det gått i ett hela dagen och kvällen. Jag har inte fått en blund på hela tiden. 😉

På jobbet är det fullt ös när jag försöker hinna med mitt eget och delar av min bortresta kollegas jobb plus att det här med kontrolluppgifter ska fixas innan den sista också. Men det löser sig som vanligt. Efter jobbet var det snabbt hem och fixa ihop en middag som naturligtvis renderade mig ett gallanfall. Intagande av medicin skedde eftersom jag inte vill köra bil dubbelvikt av smärta. Nej, maken kunde inte köra eftersom han inte ens vara närvarande i hemmet ännu, då. Han hade oförskämdheten att åka till jobbet idag. Vanligen sitter han hemma och jobbar eftersom han dels får sitta mer i fred här och dels har jäkligt svårt att gå. Hans höft blir bara sämre och sämre. Snart dags för kryckor alternativt rullstol alternativt operation.

Lämnade av ungarna på judon och åkte sen till affären p vägen hem. Hur kommer det sig att så fort man kommer hem från mataffären så kommer man på en himlans massa grejer som man borde ha köpt vilket ofelaktigt leder till att man måste åka dit dagen efter igen? I alla fall, hem och lämna av varorna till maken som nyss kommit och en liten stund senare iväg att hämta dem igen.

Där ser ni, när skulle jag ha fått blunda lite? Och nu kommer jag inte kunna sova förrän vid midnatt på grund av den här förbaskade kramplösande. Dock bättre än att ha ont.

Nu ska jag njuta av Qi på BBC Entertainment. Programledaren är den helt underbare Stephen Fry. Om du inte vet vem det är så googla.

stephen-fry-qi

One thought on “Inte en blund

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

