En iskall dag med värme

I dag har jag haft fullt upp. Med två sjuka barn och en make som inte kan gå ordentligt eller stå någon längre stund så har jag fått sköta och göra det mesta all by my self. Okej, jag släpade med mig maken till mataffären där han fick använda kundvagnen som rullator att luta sig mot när han gick. Men här hemma så har jag fått städa huset och rengöra marsvinsburen. Buren brukar vara dotterns ansvar men nu när hon är sjuk så har jag fått rycka in. Men jag hade henne dock som arbetsledare och hjälpreda så att allt gjordes i rätt ordning och som hon brukar sköta det.

Under tiden jag städade så började maken göra pajdegen till de pajer jag bestämt mig för att göra – broccolli/ädelost samt parmaskinka/soltorkade tomater. Jag har tänkt ha med mig en pajbit till lunchen på jobbet för jag är så trött på den smaklösa maten som säljs färdigt i mataffärerna. Vi tog var sin liten smakbit till middag och de blev mycket goda. Ser fram emot veckans luncher på jobbet.

Solen har strålat helt underbart i dag. Det var lite kallt i morse när jag klev upp – minus 18 grader. Eller -18,6 om man ska vara petig. Inte så kallt som de har uppe på landet men här nere har vi bara haft ett par minusgrader nu ett tag så man är ju inte van. Men de, d.v.s. SMHI, har lovat att det ska bli varmare i morgon.

Men nu ska ni få det ni väntat på i flera veckor: foton! Japp, jag har tagit i min kamera idag. Strålande sol och svinkallt betyder en massa vackra, frostiga isformationer. Så jag satte på makroobjektivet och klev utanför dörren i tio minuter. Här nedan ser ni några av bilderna som inte raderades vid genomgången. Jag har ju blivit darrig i hela kroppen av min medicinering och att då fota makro är inte lätt men det vara bara att försöka fokusera och hålla nere avtryckaren och hoppas på att någon av bilderna skulle bli skarp. Kunde ju köra på väldigt snabba slutartider också och det hjälpte ju till så man inte märkte skakningarna så mycket.

130119-1 130119-2 130119-3 130119-4 130119-5

One thought on “En iskall dag med värme

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

