Nattligt dravel

Ett gallanfall och en Spasmofen så kan jag inte sova på ett tag även om jag var väldigt trött för en timme sedan. Men hellre vaken och smärtfri än dödstrött och ont.

Sitter här i soffan med laptopen i knät, BBC-komedi på TVn, ljus tänt på bordet och har det ganska mysigt. All by my self. Inte ofta man har tid med bara sig själv. Okej, orsaken är inte kul men ändå. Det får mig att längta lite tillbaka när jag bodde själv. Då kunde jag sitta uppe långt in på nätterna och läsa, titta på film, teckna eller något annat som jag gillar. Jag saknar det där med att rå sig själv utan att ta hänsyn till någon annan. Tro nu inte att jag ångrar min familj på något sätt. Jag älskar dem över allt annat och skulle inte byta bort dem mot något. Men jag har ett inbyggt behov av att vara ensam ibland.

Det har ju varit ganska mycket som hänt i mitt liv sedan jag gifte mig. Väldigt intensiva tjugo år om man vill uttrycka sig snällt. Barn har fötts, folk har dött (väldigt många), sjukdomar har kommit och gått, jobb har bytts, vattenskador, resor med mera, med mera. Det är inte ofta jag har fått vara solo med mig själv utan att behöva göra någon nytta här hemma. Så på något sätt så uppskattar jag att sitta här i min ensamhet eftersom jag vet vad jag måste göra i morgon.

Varför kan inte ett hus och hushåll sköta sig själv utan min inblandning? Var är min hushållerska/butler?
😉

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

