Life is good – NOT!!!

Vilken störig natt jag hade.Trött som tusan åkte jag till jobbet i morse. Fick ondare och ondare under dagen så jag åkte hem, tog mig en Citodon, la mig på soffan och sov. Så nu mår jag bättre. Fortfarande väldigt öm på mitten men det är ingenting i jämförelse med hur jag mådde tidigare.

Försökte få tag på lite hjälpmedel som maken behöver när han kommer hem. Ha ha ha! I min värld så skulle det räcka med att jag ringde till dem som handhar prylarna och talade om vad maken behöver och sen kunde jag åka och hämta dem. Så lätt var det inte. Sjukhuset hänvisade till vårdcentralen så jag ringde dit. Där hänvisades jag vidare till ett rehabcentrum som skulle tillhandahålla hjälpmedlen. Så då ringde jag till rehabcentret. Där hänvisade de till sjukhuset. Så där står vi nu. Ingen vill ge oss/låna ut hjälpmedlen så att jag vågar ta hem maken. Moment 22.

Pratade med maken förut och talade om för honom att han får snacka med sjukhuset om att få med sig hjälpmedel hem eftersom de andra vägrade att ge mig dem. Jag hoppas att han fattade vad jag sa för han går på starka smärtstillande just nu och är ganska borta i huvudet. Vi kom dessutom överens om att det inte är någon idé att åka och hälsa på honom idag eftersom han är så neddrogad och att jag inte mår helt okej.

Han mailade mig en bild på vad de har satt in i höften på honom.

Röntgenbild-höft

Upptäckte att det hade börjat växa istappar från taket på framsidan. Passade på att ta några bilder innan jag slog ner dem. Det är så otrevligt att få en istapp i huvudet när man kommer ut från huset.

130215-1

130215-2

130215-3

 

One thought on “Life is good – NOT!!!

  1. Zenzationella Människor Et facto

    Hejsan, ja denna värld av vård som gör att man behöver kompass och tolk för att få fungera. Om då ens? Hoppas din värk ger med sig och – jag läste på och sjukhuset ska vanligen stå till tjänst tillfälligt med behövliga hjälpmedel. Må väl familjen, krya på er, kram…

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

