Förvår

Vad ska jag skriva om i dag då? Inte mycket har hänt. Jag har varit trött och haft ont hela dagen som gått. Har fortfarande ont men har tagit något för det så det ger sig väl snart. Annars har solen återvänt till oss soltörstande nordbor. Snön har börjat smälta och fåglarna har börjat kvittra. Allt detta vittnar om att våren snart gör sitt intåg. Okej, vi kommer garanterat att åka på ett och annat bakslag. Kung Bore brukar inte ge sig så lätt och mars brukar ju vara en nyckfull månad vad gäller vädret. Men våren brukar segra till slut.

Hade kameran med mig till jobbet i går. Vi har en lång istapp utanför ett av fönstren som jag ville fota. Nedan en av bilderna. Okej, man ser inte hela den stora istappen på bilden men jag gillar de små som ser ut som huggtänder som hänger från taket.

130227-1

Och i kväll var det en mycket vacker solnedgång.

130227-2

 

One thought on “Förvår

  1. Anki

    Tycker bilden blev bra trots att man inte ser hela istappen! Den undre var mäktig också!
    Här har varit vårsol och takdropp en hel vecka och det är ljuvligt men som du säger kommer säkert flera bakslag.
    Trött och ont i magen är min status så jag lägger mig nu.
    Sov gott!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

