Påskaftons middag

GLAD PÅSK!

I dag har dottern och jag jobbat i köket i princip hela dagen. Planeringen tog form för ett par veckor sedan och det var en massa små rätter och några som vi aldrig gjort förut men de lät goda. Så det var spännande i köket i dag. Menyn i dag bestod av inlagd löksill, senapssill, gul gazpacho, gubbröra, danskt rågbröd, morotsrösti med fetaoströra, äggröra i äggskal med creme fraiche och löjrom samt en sallad med gulbetor och svartrot. Till kaffet hade dottern baka en ursmaskig citronkaka av typen kladdkaka. Alltihop smakade supergott och fräscht. Så nu har jag ont. Ägg och jag går inte riktigt ihop.

130330-1

En liten bonusbild på månen tidigare i veckan.

130328-1

 

One thought on “Påskaftons middag

  1. Anki

    Men så jäkla gott allt ser ut och vad duktiga ni är! Jag har gett upp all matlagning nästan och firar heller inte påsk numera. Slipper i alla fall den värsta magsmärtan då jag avstår 🙂
    Hoppas du får sova bra i natt!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

