En promenad

Efter middagen tog maken och jag en promenad. En ”underbar” vårpromenad bland skräp och en jäkla massa hundskit. Varför är det legalt att kasta skräp och inte plocka upp hundskiten bara för att det är vinter? Hur kul är det att gå ut och gå när man måste titta ner i backen hela tiden så man inte trampar i eländet? Vårlukt = en air av hundskit som tinar. Äckligt! Och jag förstår inte varför man slänger skräp överallt när det finns papperskorgar utplacerade lite här och där. Det ser skittråkigt ut.

Jag hade kameran med mig men undvek att fota hundskit och skräp. Ni får se det fina istället.

130411-1 130411-2 130411-3 130411-4

One thought on “En promenad

  1. Anki

    Tack och lov att jag fick njuta av de vackra bilderna i stället för ”skiten” Jag är så jävla less på all hundskit och skräp som folk vräker runt sig i det här området. Kan det vara så svårt att ta upp efter sig, kan man undra? Ja, uppenbarligen är det jobbigt som det ser ut överallt!
    Tack för dina fina vårbilder! Och maken är ute och går med Ask och Embla 🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

