Japp, fåglar igen

Lördag kväll och jag har tittat färdigt på Morden i Midsumer. Och nu är det sååå mycket att titta på – INTE. Så det blir nog sängen snart.

Innan dess så fortsätter jag att ösa fågelbilder över er.

Jag börjar med att presentera herr Gräsand som poserade villigt för mig. Han vände huvudet så fint mot solen så det riktigt lös om hans gröna huvud. 130420-1 Sen har vi fru Gräsand som tittade på mig med sina bruna ögon. Det ser nästan ut som om hon frågar om den här posen är okej.130420-2 Sen har vi herr eller fru Vigg. Har inte en aning om det är en hane eller hona. Jag försökte fota när den dök. Oftast blev det som tredje bilden här nedan. 130420-3 130420-4 130420-5 På sista fågelbilden för idag ser vi herr och fru Skäggdopping. De höll på att uppvakta varandra och rörde sig väldigt mycket. De flesta bilderna blev suddiga av deras rörelser men den här blev hyfsad. 130420-6Till slut ser vi en mycket slö katt som lapar sol på brorsans baksida. 130420-7

One thought on “Japp, fåglar igen

  1. Anki

    Du är suverän på fåglar och vatten! Jag njuter 🙂 Katter kan konsten att slappna av…förmodligen inga problem med magen där inte.

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

