Påsk i trädgården

Äntligen fredag. Inte för att jag inte gillar mitt jobb utan för att jag vet att imorgon får jag sova till jag vaknar av mig själv. Den här veckan har det varit väldigt mycket ont och lite för lite av sömn. Men med lite pain killers och en himlans massa gott kaffe så har det funkat ändå. Vi slutar ju tidigare på fredagarna så maken och jag tog en promenad ner till sjön (havet) på eftermiddagen.

Här hemma har äntligen mina påskliljor börjat slå ut.

130426-1 En skrattmås som försökte fånga något i vattnet. Skickligt att flyga så tätt över vattenytan. 130426-2 Hörde en hackspett i ett träd men hade svårt att få syn på den. Den fick hacka några gånger innan jag lyckades lokalisera den. Den satt och putsade sig mellan hackningarna och såg mest ut som en ostyrig fjäderboll då. 130426-3 130426-4Koltrasten som satt och sjöng så vackert var inte så svår att få syn på men svår att fota då den satt högt upp och bakgrunden var den ljusa himlen. 130426-5

One thought on “Påsk i trädgården

  1. Anki

    Men guuu, vilka bra bilder du fått idag! Hackspetten var perfekt och måsens dyning. Påskliljan är vacker och jag får mitt lystmäte av bilder av dig 😀 Tack!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

