Söndag kväll

Söndag kväll och helgen försvann lika snabbt som löningen när man betalade räkningarna. Vädret har ju varit underbart med en massa sol.

I dag drog maken och dottern i väg till farmor. Dottern håller på med någon uppsats om finska krigsbarn och eftersom hennes farmor kom till Sverige som just ett av alla dessa krigsbarn så passar det ju perfekt att intervjua henne om hur hon har upplevt det hela.

Deras resa slutade med att dottern gick från sin farmor utan skor. De hade sålt hennes hyfsat nya gympaskor till farmor. Om nu tanten gillar dotterns gymaskor så kunde väl maken kört henne till en sportaffär så hon kunde köpa ett par nya till sig själv. Men nej, de säljer dotterns skor så hon får gå därifrån i strumplästen och sen åker de och köper nya gympadojor till henne. Till saken hör att jag var i väg med henne igår och köpte innegympadojor för nästan tusen spänn.

I min värld gör man inte sådana saker och jag vet inte om jag vågar släppa i väg maken ensam i fortsättningen eftersom han gör så konstiga och omogna saker.

Medan de var borta roade jag mig med dammsugning och trädgårdsarbete. Två gånger försökte jag dessutom åka i väg med sopor till återvinningsstationen men vände båda gångerna då kön var löjligt lång. Tog en promenad för mig själv i stället. Satte mig och kollade in sjöfåglarna för att se om de gjorde något roligt som man kunde föreviga. Det roligaste var två andherrar som jagade en hona som inte var särskilt intresserad. Men attans vad herrarna var intresserade. Försökte fota dem under deras jakt men de flesta bilderna blev suddiga. Publicerar en av de mindre suddiga bilderna på jakten plus en fiskmås med munnen full, skata på väg att mata frun som ligger och ruvar, en prickig fågel som jag inte kommer på vad den heter samt en blommande gren.

130428-1 130428-2 130428-3 130428-4 130428-5

One thought on “Söndag kväll

  1. Anki

    Hahahaha! Sålde skorna! 😀 Mycket ska man höra…
    Du har fått en hel del gjort i alla fall och fått in flera skitsnygga bilder också. Underbart!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

