Not a good day

Det här har varit dagen från någonstans där det är mycket varmare än här. Och jag snackar inte om vädret för det har varit jättefint. Det var på jobbet det strulade ordentligt. Jag hade planerat mitt jobb för dagen när jag kom i morse. En massa papper som skulle in i systemet. Förberedde allt snyggt och prydligt. Då började min dator krångla, trodde jag. Startade om den ett par gånger men det blev inte bättre. Okej, jag startar om servern tänkte jag. Glöm det! Den hade lagt ned, dragit ner rullgardinen och sagt upp sig. Ringer till T på vår underbara datafirma och tillsammans lyckas vi till slut få igång servern med ett simulerat strömavbrott, man drar ut sladden alltså, och då visar sig nästa grej. Mailen hade sagt upp sig från tjänstgöring och kraschat. Jippiiii – INTE! Datasnillet T försökte fixa det (han brukar klara det mesta) men det gick inte. Han ringde och ville att jag skulle koppla in back up-stationen som vi bytte ifrån i måndags. Visade sig vara lite svårt när den befinner sig i ett hus vars ägare sitter i flygplan högt uppe i luften på väg till Långtbortistan. Efter ett par timmar lokaliserar jag den enda personen i närheten som kanske hade en nyckel till huset. Jodå, han hade nyckeln, åkte till huset och lyckades hitta back upen och kom med den precis när jag skulle åka hem. Kollade dock nyss och det verkar inte ha löst sig med mailen än. Jag kan kolla jobbmailen i mobilen i vanliga fall men icke i dag. Men okej,T har fyra dagar på sig att fixa saken.

Väl hemma så tog jag kameran med mig och gick till brorsan och störde honom i ommålningen av hans hem. Han behövde en rast så det var inga problem. Nedan lite våriga bilder från lilla promenaden dit och hem.

130508-1 130508-2 130508-3

2 thoughts on “Not a good day

  1. Bibbi Inläggets författare

    Kan väl säga att stressnivån var ganska hög och humöret inte det bästa. Fick gå ut några gånger och ta ett bloss.

  2. Anki

    Vilken dag! Jag hade nog brutit ihop av frustration…är ingen vän av tålamod 🙂
    Men du fick ju plåster på såren med dina vackra bilder.Älskar dem alla tre!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

