Tolv bilder

En trött dag som följde på en jobbig natt har just gått förbi. På jobbet var vi var två som var lika ”pigga” fast min kära arbetskamrat har en släng av jet lag. Jag sov inte p.g.a. det vanliga – ont utav bara h-e.

Men skit samma, i går lovade jag bilder från promenaden i går och här kommer de. Och Anki, en hel del fåglar till dig.

Först ut är en vacker svan som kom simmande alldeles ensam. Verkade inte ha hittat någon partner än men det kommer säkert.

130515-1 Härnäst visar den hur otroligt böjlig hals den har.130515-2 Efter putsningen tittade den på mig som om jag skulle godkänna resultatet. 130515-3 Skrattmåsarna hade radat upp sig så fint på broräcket.130515-4 De bara satt där så för att få lite action i bilden så skickade jag fram maken. Då flög de en efter en. 130515-5 Sen hittade jag Gullvivor som hade slagit ut. En riktigt barndomsblomma för mig. 130515-6Lyckades få syn på Fru Skäggdopping som låg och ruvade i vassen. 130515-7En söt lite gråsparv satt och spanade från ett staket vid en av ortens skolor. 130515-8Här nedan följer lite blommor och blader. 130515-9 130515-10 130515-11 130515-12

One thought on “Tolv bilder

  1. Anki

    Men snacka om underbara bilder! Texten du skriver till är så bra och svanen är en av mina favoritfåglar. Undrar om den ensamma skulle kunna ”nätdejta” 🙂
    Gullvivan är en favorit för mig också och den växer ymnigt här. Älskar låten ”Där gullvivan blommar” med Grymlings.
    Nu ska jag snart natta för jag har haft ett rent h-e inatt också…somnade halv fem och var uppe halv sju så nu hänger ögonen. Till råga på allt känns det som om jag blir förkyld igen. Sonen är sjuk 😦
    Ha en fin fortsättning på kvällen och tack för att jag får njuta av dina underbara bilder! Kram!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

