Äppelblom och maskros

Eftersom jag ändå inte kan sova p.g.a. ont så passar jag på att lägga upp bilder jag tog i lördags på ett äppelträd som står i full blom. Det lustiga är att det står i utkanten av en skogsdunge precis vid bilvägen. Det har aldrig varit någon trädgård eller bebyggelse där för länge sen utan det måste ha planterat sig själv från något äppelskrutt. Vackert är det i alla fall. Och så får ni en lite närmare titt på en utblommad maskros igen.

130527-1 130527-2 130527-3 130527-4 130527-5 130527-6

2 thoughts on “Äppelblom och maskros

  1. Anki

    Det finns få ting i naturen som är så somrigt och vackert som äppelträdet! Fint fångat både av blommorna och min kära maskros.
    Jag hoppas på en fri -från-värk dag!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

