Min åsikt om det hela

Så sitter jag här igen. Smärtan av kramperna i tarmarna gör att jag inte kan sova trots en massa smärtstillande. I morgon måste jag tvinga någon läkare att skriva ut något som tar bort skiten så jag kan få sova. Det känns i huvudet att jag inte fått sova mer än 3-4 timmar per natt ett tag nu. Är så förtvivlat trött men när magen ser ut som jag svalt en fotboll och gör så jävla ont så går det inte att somna. Hade hoppats på att få somna av ren utmattning i kväll men inte ens det funkar. Så jag tänkte köra ett förvirrat inlägg istället.

Jag har ju inte ens kommenterat den senaste tidens upplopp i en del förorter till vår vackra huvudstad. Det finns ju en hel del att tycka till om den saken.

Till att börja med så tycker jag att alla dessa kriminella element som har tagit tillfället i akt att elda bilar och kasta sten på polis och brandkår borde utrotas. Att ungdomarna protesterar i övrigt kan jag faktiskt förstå även om jag anser att det är att förstöra i princip varenda liten chans till en bra framtid genom att protestera på det sättet. Att ha bileldning och stenkastning på polis och brandkår på sitt CV är ingen smart idé.

Jag tycker också att det borde satsas betydligt mer pengar på skolor i områden med många invandrare. Det är bara att konstatera att det behövs för att ge dem en ärlig chans till bra betyg och vidareutbildning. Och sen tycker jag att väldigt många arbetsgivare borde skämmas över att inte ens kalla folk till en intervju bara för att de inte har ett svenskt namn. Den saken är bland det mest pinsamma som finns med att vara svensk. Här springer det omkring en himlans massa välutbildade människor som inte kan få jobba med det de är utbildade för därför att det sitter en massa inskränkta idioter som är livrädda för utländska namn, eller vad de nu är rädda för. Ungdomarna är ju oftast födda här och kan språket precis som vilken annan inföding som helst, ibland bättre. Att de inte heter Anna eller Nils har ju knappast någon betydelse i sammanhanget.

Så nu tycker jag att våra kära politiker satsar lite extra på skolorna och stelbenta företagsgubbar slutar vara så förbannat rädda för människor med icke-svenska namn.

2 thoughts on “Min åsikt om det hela

  1. Anki

    Jag har nog svalt en badboll av största sorten just nu. Ufff!

    Ja, visst är det fel sätt att protestera på men samtidigt är det ju ingen jävel som lyssnar heller. Men frustrationen ska banne mig inte gå ut över andra människor. Då får man hitta ett sätt att kanalisera sin ilska på ”de högre makterna” på ett sätt som går hem.

    I frågan om skolor håller jag fullständigt med dig. Tar man hit invandrare får man se till att ta hand om dem, speciellt den uppväxande generationen som naturligtvis ska ha en ärlig och precis samma chans till utbildning och jobb som vi svenskar. Annars biter dom sig själv i arslet, politikerna!
    De bästa läkare jag har träffat är faktiskt från andra länder och en öronläkare som jag hade från Irak var helt suverän! Jag frågade honom om utbildningen i hans land och den är långt bättre än hos oss men dom har svårt att få jobb på grund av deras ursprung. Det är lågt!

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

