IKEA-regnbåge

I går rök jag ihop med min läkare på Ersta. Han anser att jag, när jag får dessa jävliga kramper och tarmen börjar vrida sig, ska ringa efter en ambulans som kommer och ger mig morfin mot smärtan, kör mig till akuten och där får jag mer morfin och en spruta med Spasmofen som tar bort kramperna, ibland blir jag dessutom inlagd ett par dagar där de pumpar i mig ännu mer morfin mot smärtorna. Jag tyckte nämligen att han skulle skriva ut Spasmofen i tablettform som jag kan ta här hemma istället. Mitt lidande minskar betydligt eftersom kramperna ger sig på en halvtimme och samhället slipper kostnaden för ambulansfärd, akutsjukvård samt inläggning på avdelning ett par dagar. Men han har fått för sig att jag skulle bli narkoman om han skrev ut den kramplösande medicinen. En tablett/supp mot en jäkla massa morfin på sjukhus… Undrar vilket som påverkar en mest?
Nu har jag som tur är en husläkare som själv haft tarmvred och blivit akut opererad för det, så hon vet hur djävulskt ont det gör. Så jag ringde henne och nu har jag min medicin som jag kan ta när jag får ont.

Annars så åkte maken, dottern och jag till IKEA efter jobbet. Tanken var att äta middag där. Vi fick revidera våra planer och svänga tillbaka och äta på Tutto Italia i Sickla istället. Köerna var lite överdrivna. Men efter middagen så hade de lugnat ner sig så vi kom iväg. Och vet du vad? Jag kom ut därifrån utan någonting!!! Men vi hade gjort av med en jäkla massa pengar ändå. Vi har beställt en massa prylar som ska upp till landet.

Väl hemma började det spöregna och efter en stund så sken solen igen. Då visade sig ett par regnbågar. Bildbevis nedan. Jag fotade bara den starkaste.

130614-1 130614-2

One thought on “IKEA-regnbåge

  1. Anki

    Vilken tur att du har en läkare som fattar något! Tänk att det ska vara så djävla bakvänt inom vården ibland! Om du nu skulle bli bereonde av Spasmofen hemma så blir du väl det om du åker in var och varannan dag och får samma medicin, samt morfin???
    Pengar är lätt att göra av med på IKEA 🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

