Midsommar

Midsommarafton. Vi har klarat oss från busvädret som har härjat i södra landet i dag. Vi fick några enstaka droppar regn men det blev inte ens blött på marken utan dropparna torkade snabbt. Dock blåste det ordentligt så vi beslöt att sitta inomhus och äta. Risken hade annars varit hög att maten hade hamnat hos grannarna.

Jag vet inte om jag vågar säga nåt men jag har inte haft ont på tre dagar. Knock, knock on wood.

Några bilder från i dag: Vi lyckades få upp den nya fasadflaggan. (Fästet till den gamla hade gett upp.) Tänk att det bidde ett glas rosé i dag också. Very nice. Våra söta marsvin, Emma och Siri, har fått vara ute och fortsätta klippa gräsmattan och till sist kan jag inte låta bli att visa en av mina aklejor.

Blev tyvärr inga bilder på matlagningen eller maten eftersom jag, som den förvirrade människa jag är, glömde bort kameran just då. Men den var god.

130621-1

130621-2

130621-3

130621-4

130621-5

2 thoughts on “Midsommar

  1. Bibbi Inläggets författare

    Mina spekulationer om det, för tillfället uteblivna ontet, är mycket litet fett alternativt vinet, eller en kombination. Kan vara att det värsta skovet är över också. Men jag är tacksam över varje dag utan kramper och ont.

  2. Anki

    Här har varit ett toppenväder idag. Konstigt att du inte haft ont? Har du några teorier själv om varför du plötsligt är befriad några dagar? Hoppas verkligen att det håller i sig i alla fall. Så fina bilder och speciellt på de söta marsvinen 🙂

Jag gillar kommentarer så skriv gärna en sådan. :-D

